Sayfalar

Perşembe, Haziran 05, 2008

Gökten Bir Sitare Kaydı..

Pek çoğumuz "Türkiyem" türküsünü biliriz.
Baş koymuşum Türkiyemin yoluna..
diye başlar. Fakat güftekarının Dilaver Cebeci olduğunu çok da bilen olmaz.
Dilaver Cebeci'yi Sitare isimli şiiriyle tanıdım önce. Türkiyem şiirinin ona ait olduğunu daha sonra öğrenmiştim.
Bugün aklıma nerden estiyse yeniden okuyayım dedim:
..
Gözlerine baktığım zaman Sitare
Bütün çöllere ay doğuyor
Yoldaş ediyorum kendime İmrül Kays’ı Antere’yi A’şa’yı
En kuytu vahaları dolaşıyorum
Hangi vahaya gitsem çadırlar sökülmüş Sitare
Çadırla su arasında bir cılga var
O cılgada narin ayak izlerin var
Durgun suya düşüp kalmış gözlerin var

...

Sonra birden şiirle ilgili bir yorum takılıverdi gözüme: "Kalbin nur, mekanın cennet olsun."
Senelerdir hastaydı Cebeci. Google amca imdada yetişti. Bir gazeteden öğrendim haberi: "..'Türkiyem'in şairi Dilaver Cebeci vefat etti .." 28 Mayıs 2008.
1 hafta önce.

Ve şair diyor ki şiirinin bir yerinde:
Güçlü ol ey kalbim güçlü ol
daha yapacak işimiz var.

Umarım yetmiştir kalbi yapacaklarına. Mekanı cennet olsun.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

amin..

yazilarinizi okuyabilmemiz icin birilerinin vefaat etmesi mi gerekiyor?..

ihmal ediyorsunuz mihman hanim, kiziyoruz : )

Mihman dedi ki...

haklısınız Sina bey, ihmal ettik buraları. :)

Adsız dedi ki...

: )))

bey olmayabilirim ama hakli oldugumu biliyorum : )

imza: ibni sina

İsa GÜNEŞ dedi ki...

Hayat bizi sanılandan daha çok yormaya başladı, sanırım yaşamı çalan rollerimize teslimi silah ettik ve benliğimizin farkındalığından çok uzaklaştık gibime geliyor.Sevgi ve dostlukla kalınız.

Mihman dedi ki...

Sevgili İbn-i Sina, kusura bakmayasın. Yine haklısın :)

İsa Bey, kendimizin etrafında gezinip, hatta benmerkezci olmaya başladıkça, asıl benliğimize sağırlaştık, körleştik. Kendimizi farkedebilmemiz temennisiyle..